Zwiedzanie Salzburga

To będzie dziwny wpis, bo chociaż chciałam Wam pokazać kilka migawek z Salzburga, miasta Mozarta, to jednak ostatecznie najwięcej dowiecie się o miejscach, w których lubimy jeść. Będzie np. o ulubionej pizzy w Salzburgu i ulubionej chińszczyźnie w Rheinfelden. Ale o samym Solnogrodzie gdzieś między wierszami też będzie.

Nie wiem jaka pogoda jest u Was, ale nas wiosna nadal nie rozpieszcza. Dlatego na zakończenie ferii wiosennych zabraliśmy chłopców na wycieczkę. Do Austrii. Zimno i deszcz deptały nam po piętach, ale udało się – złapaliśmy trochę ciepła i słońca.

#osterreich #austria #salzburg #landscape #green

Zwiedzanie Salzburga

Może to obrazoburstwo, ale Salzburg odwiedzamy nie tylko z myślą o Mozarcie. Chociaż w mieście nie brakuje miejsc związanych ze słynnym kompozytorem, jak choćby dom w którym Wolfgang Amadeus Mozart przyszedł na świat – to jednak nie o nie tylko chodzi.

Mozart rulez #salzburg #mozart #arts #austria #osterreich #sky #mozartsquare #wolfgangamadeus #wolfgangamadeusmozart

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Radek Bak (@radebak)

Lubimy spacerować uliczkami barokowego starego miasta, które zasłużenie trafiło na Listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO. Ale to także nie jest główny powód naszych odwiedzin.

#osterreich #austria #salzburg #fortress #hohensalzburg #hohensalzburgfortress #castle #architecture

Nie jest też nią Twierdza Hohensalzburg. Chociaż to jeden z największych zamków w Europie widoczny chyba z każdego miejsca Starówki, bo zamek-forteca stoi na wzgórzu i góruje nad starym miastem.

#austria #osterreich #salzburg #arts #painting

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Radek Bak (@radebak)

Również liczne kościoły, ogrody, pałace oraz Katedra (Salzburger Dom) chociaż wspaniałe i pozwalające przenieść się w czasie, nie są jedynymi powodami dla których decydujemy się pokonać odległość ponad 500 km.

#salzburg #cathedral #dom #austria #osterreich #salzburgcathedral #dome #church

Powodem, który ostatecznie skłania nas do odbycia podróży jest… pizza! To myśl o pizzy ostatecznie przeważa szalę i powoduje, że raz na kilka lat pojawiamy się w Salzburgu. Jeżeli chodzi o restauracje jesteśmy bardzo wierni miejscom, w których smakuje nam jedzenie.

Ulubione restauracje

Nasza ulubiona włoska restauracja znajduje się na szczęście blisko. Chodzimy do niej regularnie od 12 lat (byliśmy nawet wczoraj) :). Tam odbywały się np. przyjęcia komunijne chłopców. Tam najczęściej zabieramy naszych gości.

restaurant-schutzenstube

Do ulubionej chińskiej restauracji jeździmy od 12 lat do Niemiec! Nie oznacza to, że nie testujemy innych miejsc. Nie tylko na wyjazdach, ale także w naszej okolicy. Jednak najczęściej, gdy tylko pozwala na to grafik zajęć – na chińszczyznę jedziemy do przygranicznego miasteczka Rheinfelden.

restaurant-canton

Gdy w grudniu planowaliśmy trasę Polski, koniecznie chcieliśmy zatrzymać się w czeskim Brnie. Dlaczego? Z powodu najlepszego sushi jakie tam jedliśmy. Jakież było nasze rozczarowanie, gdy stanęliśmy pod drzwiami budynku, w którym restauracji już nie było. Może zmienili lokalizację na lepszą – szkoda, że nie wiemy gdzie.

Brno- kolacja. Ruszyliśmy w drogę do domu…

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Izabela Agnieszka (@fragmentator)

Chociaż w zaprzyjaźnionej włoskiej restauracji Mój Mąż z niesłabnącym apetytem zajada pizzę, której już od dawna nie ma w karcie, to jednak to pizze z Salzurga uważamy za jedne z najsmaczniejszych jakie kiedykolwiek jedliśmy.

pizzeria-il-centro-salzburg

Jeżeli kiedykolwiek ktoś z Was zawita do Solnogrodu, czyli Salzburga, polecamy maleńką restaurację „Il Centro” prowadzoną przez rodzinę Kalinovic. Lokal znajdziecie przy ulicy Kaigasse 13. To uliczka, która ciągnie się za plecami Mozarta. Czyli za pomnikiem, który stoi na Mozartplatz.

Jeżeli nie przepadacie za włoską kuchnią (czy w ogóle są takie osoby), to i bez odwiedzin w „Il Centro” warto wybrać się do Salzburga. Uwielbiam miejsca, które pozwalają w łatwy sposób wyobrazić sobie, jak kiedyś wyglądało tam życie. Starówka Salzburga właśnie taka jest.

Jeśli chcecie zobaczyć Solnogród, zapraszam na fotograficzne zwiedzanie Salzburga.

Aby obejrzeć zdjęcia w oryginalnym rozmiarze, kliknij w wybraną grafikę lub galerię zdjęć.
!

Wszystkie zdjęcia (poza pizzą) zrobił Mój Mąż. Komórką, bo zapomnieliśmy aparatu fotograficznego. Grafiki restauracji są odnośnikami do ich stron lub wizytówek.