10 ulubionych bajek (wieczorynek) wczesnego dzieciństwa Grześ powiedział… (guma)

Zamek Świętego Anioła i ostatni spacer po Rzymie.

Poprzednim razem weszliśmy na kopułę Bazyliki św. Piotra. Teraz musimy z niej zejść aby udać się w kierunku Zamku Świętego Anioła. Tym samym zakończymy odwiedziny Watykanu i odbędziemy ostatni spacer po Rzymie. Zapraszam.

Bazylika św. Piotra

Wnętrze Bazyliki zdobią dzieła sztuki powstałe głównie w okresie renesansu i baroku. Aby obejrzeć tylko najważniejsze z nich potrzeba sporo czasu, którego my nie mieliśmy. Bezwzględnie nie można jednak pominąć:

• drewniany baldachim, który wznosi się na nad grobem św. Piotra. Baldacchio  to dzieło Berniniego,
  • Pieta autorstwa Michała Anioła,
  • nie zapomnijcie wznieść oczy ku górze (136,5 m), aby obejrzeć kopułę Bazyliki zaprojektowaną przez Michała Anioła,
  • oznaczenia na posadzce nawy głównej, które dla porównania i lepszego wyobrażenia pokazują długości innych kościołów chrześcijańskich,
  • w Bazylice oraz jej podziemiach znajdują się groby papieży. Grób św. Jana Pawła II mieści się w kaplicy św. Sebastiana.

Muzea Watykańskie

Muzea w tym Kaplicę Sykstyńską oraz Ogrody Watykańskie miałam okazję zwiedzać raz, wiele lat temu. Jednak do dzisiaj pamiętam nieprawdopodobne wrażenie jakie na mnie wywarły. Na ich zwiedzanie najlepiej przeznaczyć cały dzień. Nasz pobyt był zbyt krótki, ale jeżeli tylko macie okazję – nie odpuszczajcie tego miejsca. Naprawdę warto obejrzeć nie tylko wystawione kolekcje, ale również wnętrza.

Gdy opuszczaliśmy Bazylikę św. Piotra było już ciemno. Zamek Świętego Anioła, który wznosi się nad rzeką Tyber obejrzymy za dnia.

Rzym_Zamek Anioła 07

Zamek Świętego Anioła

Budowla wzniesiona w 139 n.e. jako mauzoleum cesarza Hardiana. Nad jej murami papieżowi Grzegorzowi Wielkiemu ukazał się anioł, stąd dzisiejsza nazwa Zamek Świętego Anioła. Forteca blisko tysiąc lat pozostawała najpotężniejszym punktem obronnym Rzymu. W czasach niepokojów zapewniała schronienie papieżom. Z Watykanem łączy ją poziemny korytarz.
Budowla na przestrzeni wieków zmieniała swoje przeznaczenie i role. Była cytadelą oraz więzieniem. Mieściła luksusowe apartamenty papieskie oraz archiwum i skarbiec. Dzisiaj jest to watykańskie muzeum średniowiecznej broni.

[raw] [/raw]

Do zamku doszliśmy szeroką aleją prowadzącą z Bazyliki św. Piotra, natomiast opuszczamy go od strony pięknego mostu. Most Świętego Anioła zdobią barokowe posągi aniołów autorstwa Berniniego oraz rzeźby św. Piotra i św. Pawła.

Rzym_Zamek Anioła 06

Z tego miejsca zapraszam na spacer rzymskimi uliczkami. Miejcie szeroko otwarte oczy, bo miasto skrywa wiele magicznych miejsc.

Wzgórze Pincio

Nasz spacer zakończymy na Wzgórzu Ogrodów. Znajdziecie tu min. ogród figur oraz Villę Borghese.

Wzgórze Pincio (Mons Pincius) to kolejny punkt widokowy, który daje możliwość podziwiania panoramy Rzymu.

[raw] [/raw]

Z tarasu widokowego na szczycie rozciąga się widok na Plac Wszystkich Ludzi (Piazza del Popolo), Bazylikę św. Piotra i Wieczne Miasto.

Rzym-zwiedzanie stolicy Włoch 07

To koniec naszej rzymskiej wycieczki. Pozostałe miejsca, które odwiedziliśmy podczas tego krótkiego wypadu znajdziecie we wcześniejszych wpisach.

Rzym_Koloseum-i-Łuk-Konstantyna-150x150
Koloseum i spacer po sercu starożytnego Rzymu
Rzym_Via-dei-Condotti-01-1-150x150
Panteon, fontanny i zakupy-Rzym idealny
Rzym_panorama-na-Plac-św.-Piotra-150x150
Wspinamy się na kopułę Bazyliki św. Piotra

W kolejnym podróżniczym wpisie zawędrujemy do Indii. Małych Indii, które odwiedziłam będąc w Singapurze. Zabiorę Was do dzielnicy Little India.

Poprzedni wpis
Następny wpis
  • Przepiękny Rzym Żeby dobrze poznać to miasto, trzeba by chyba spędzić w nim rok

• Iza

lub odwiedzać przy każdej nadarzającej się okazji fakt – Rzym jest magiczny

• Znajome miejsca Nam się nie udało dotrzeć na Piazza del Popolo, bo było zbyt gorąco i byliśmy padnięci. Teraz widzę, że żałuję

sam Plac mnie nie zachwycił, ale na wzgórzu było bardzo przyjemnie jestem pewna, że Wasze zmęczenie było uzasadnione, więc nieobecność na placu – usprawiedliwiona

• Iza jak tam slicznie, mam nadzieje, ze kiedys uda mi sie to zobaczyc. Pozdrawiam serdecznie Beata