Co zrobi z Ciebie prawdziwego blogera… Październik. Co się u nas działo.

Dlaczego pokochałam Islandię

Dzisiaj chcę Wam pokazać 10 zdjęć. 10 zdjęć zrobionych 5 lat temu. W Islandii. W kraju, do którego w każdej chwili chętnie wrócę. Mam nadzieję, że ta chwila się nadarzy…

Islandia – surowa, wulkaniczna wyspa

Powrót na Islandię marzy mi się od momentu, gdy usiedliśmy na pokładzie samolotu wracającego do domu. Systematycznie wiercę dziurę w brzuchu Mojemu Mężowi i liczę na ponowne odwiedziny na wyspie. Jest jeszcze wiele miejsc na świecie, które chcę zobaczyć. Teraz gdy straciliśmy zdjęcia, jest także sporo takich, do których chcę wrócić, chociaż wcześniej o tym nie myślałam. O powrocie na Islandię myślałam zawsze. I wierzę, że to tylko kwestia czasu.

Islandia -01 Islandia -02Islandia -08 Islandia -10 Islandia -03

To co teraz napiszę zabrzmi górnolotnie. Trudno. Nigdzie, w żadnym miejscu jakie dane nam było do tej pory zobaczyć, nie poczułam takiej pierwotnej więzi z naturą i jednocześnie takiego szacunku do jej potęgi. Bezkres, pustkowia i świadomość sił natury drzemiących pod powierzchnią ziemi miały w sobie olbrzymią magię. Prawie namacalną. I w jakiś sposób uspokajającą – chociaż dziwnie to brzmi.

Islandia -07 Islandia -09 Islandia -04 Islandia -05 Islandia -06

Mieszkańcy Islandii udowadniają, że nawet mało przyjazne warunki można dobrze wykorzystać. Tylko nie należy z nimi walczyć. Trzeba znaleźć sposób na współpracę. Takim przykładem jest np. wykorzystanie energii geotermalnej.

Ten pokryty lawą kraj jest obłędnie piękny. Może właśnie dzięki swojej powierzchownej nieprzystępności i surowości. Islandia od lat zajmuje czołowe miejsca w najróżniejszych rankingach. Wysoko oceniana jest nie tylko uroda kraju, ale także jakość życia na wyspie. Dla mnie Islandia to definicja widoków zapierających dech w piersiach. Za to ją pokochałam. I dla nich chcę tam jeszcze wrócić, aby poczuć magię kolejny raz.

Poprzedni wpis
Następny wpis
  • Moje marzenie Cudne foty.

• Iza

Moim marzeniem jest tam wrócić. Dziękuję – robione ponad 5 lat temu, ale tam jest tak pięknie, że bez względu na umiejętności i sprzęt, zdjęcie i tak wyjdzie cudne. No, przynajmniej trzeba by się sporo natrudzić aby wyszło inaczej. Stąd mój ból, bo znając nas zrobiliśmy tam setki zdjęć, a po większości zostało tylko wspomnienie, które i tak się zaciera. Trzeba tam wrócić.

• Islandia „kraina ognia i lodu’. A na Twoje zdjęcia można patrzeć… i patrzeć… Smakować piękno. I po chwili się już prawie tam jest

Dziękuję. Gwoli sprawiedliwości – za aparatem mógł także stać Mój Mąż.

• Piękne zdjęcia i piękne krajobrazy. Uwielbiam taką surowość przestrzeni bardziej niż rajskie wyspy. No to masz fankę na niedzielne posty

• Iza

Dziękuję. Mam nadzieję, że będzie materiał na posty. Wszystko zależy od tego gdzie i ile znajdę/odzyskam jeszcze zdjęć.

• Zdjęcia robią wrażenie. Na żywo widoki muszą zapierać dech w piersi.

Tak jak napisałam – magia. Magia zapierająca dech.

• Zdjęcia zachęcają do zwiedzania. Wygląda na prawdę niesamowicie.

• Moje marzenie;D

Spełnienia marzeń.

• Islandia kojarzy mi się przede wszystkim z wulkanami i gejzerami oraz lodowcami i jakoś nigdy nie marzyłam nawet aby kraj ten zwiedzić, może dla tego że jestem zmarzluchem, ale widoki na twoich zdjęciach na prawdę fantastyczne.

Faktycznie, bywa tam zimno. Chociaż teoretycznie, na wyspie nie występuje pora roku lato, ale także nie ma zimy. Właściwie najbardziej dokuczliwy jest tam wiatr. Wiatr i bardzo zmienna pogoda, ale muszę przyznać, że znam to tylko z teorii, bo my trafiliśmy na fenomenalną pogodę.

• Piękne zdjęcia

• 10 zdjęć, ale jakie mocne! Iza, znowu mnie kusisz, bym dreptała po Twoich śladach!

• Iza

Asia, jest co dreptać, a znając Was z pewnością byście wytyczyli nowe szlaki.
      Przyznaję, nie stopniowałam napięcia zaczęłam od moich ulubionych widoków. No i trochę nie miałam wyjścia. Jestem zaskoczona, jakie akurat zdjęcia zachowały się u Rodziców.

• Przepięknie! Mi się marzy również, chociaż jeszcze nie byłam, ale wszystko przed Nami!:)

• Iza

Jeszcze nie. Spełnienia marzeń.

• Iza Twoje zdjecia sa obledne, ciesze sie ze chociaz udalo Ci sie odzyskac ich jakies fragmenty. Nigdy nie bylam na Islandii, to kraj ktory mnie fascynuje, choc z zasady wole cieplejsze klimaty. Pozdrawiam serdecznie Beata

My też z zasady wolimy cieplejsze regiony, ale byliśmy tam w czerwcu i muszę przyznać, że pogoda była idealna. Mieliśmy ogromnie dużo szczęścia. Nawet raz nie padało, a przez większość czasu towarzyszyło nam słońce i błękitne niebo. Zapewnie zdecydowało to o tym, że byłam aż pod takim urokiem.

• Rae

Moje dziecko marzy o Islandii, ale na razie zabija nas koszt takiej wycieczki – liczę, że kiedyś się uda, nie teraz to może za parę lat
    Te pola zastygłej lawy na Twoich zdjęciach wyglądają niesamowicie

• Iza

Ja właśnie przekonywałam Męża, że poza jednym zestawem ubrań, resztę walizki możemy napakować konserwami. Pozostaje jeszcze kwestia noclegu – może gdzieś w okolicach źródeł termalnych można by było rozbić namiot. A serio – Islandia to wyzwanie dla budżetu. My wykorzystaliśmy wtedy promocję na nowo utworzone połączenie, ale to i tak tylko przelot. Dlatego na powrót czekam już ponad 5 lat. Grunt to nie tracić nadziei.

• Mam internetową znajomą, która kiedyś wybrała się z mężem i dzieckiem na Islandię na (bodajże) 2 tygodnie, odwiedzić przyjaciółkę. Została 3 miesiące. Po tych 3 miesiącach wrócili, szybko powykańczali sprawy na miejscu, spakowali się i siedzą na tej Islandii już kolejny rok.

Gdybym miała małe dzieci (takie bez obowiązku szkolnego), to też by mi się taki dłuższy pobyt marzył. Teraz bym takiej rewolucji nie zrobiła, ale wrócić na chwilę (nawet dłuższą chwilę) bym chciała.

• Faktycznie widoki cudowne! Jak dotychczas niewiele czytałam na temat Islandii, ale koniecznie muszę to naprawić. No i mam kolejną pozycję na mojej liście miejsc do odwiedzenia

• Iza

Moja lista pęka w szwach. Tym bardziej, że wzrosła o pozycje, które już widziałam, ale z powodu utraty zdjęć, chętnie bym jeszcze raz zobaczyła. Najgorsze jest jednak to, że np. w Syrii niektórych zabytków już nie ma, a mi nie zostało nawet jedno zdjęcie, no i raczej nie zapowiada się abym akurat tam miała kiedykolwiek wrócić i czy tam w ogóle zostanie jakiś zabytek.

• No to faktycznie starta Jak słyszę o Syrii i tej całej głupiej wojnie to aż mnie przekręca ze złości i cisną mi się na usta słowa, których powiedzieć na forum publicznym nie powinnam…

• Kiedyś było ogłoszenie o pracę na pracownika fizycznego w kwestii zalesiania. Muszę przyznać, że dopiero wtedy zaczęłam się interesować się krajem. Rzeczywiście Islandia jest niesamowita, pewnie tam kiedyś stanie moja noga.

• Piękne zdjęcia, ale myślę, że widok na żywo to dopiero robi wrażenie.

• Iza

Oczywiście, że widoki na żywo biją zdjęcia na głowę.

• Ale skoro nie można tam jechać osobiście, miło jest choć na zdjęcia popatrzeć.:) Dlatego lubię posty podróżnicze, bo oprócz tego, że zawierają dużo zdjęć, pokazują świat oczami osoby podróżującej.