Dlaczego wybrałam Apple? Como – czy czar nadal trwa?

FaceTime i Wiadomości

FaceTime i Wiadomości, to dwa podstawowe narzędzia do komunikacji jakie znajdują się w i Phone, iPad i innych urządzeniach od Apple. Aplikacje są fabrycznie zainstalowane, natomiast do działania wymagają aktywacji. Są to usługi, które wymagają dostępu do internetu oraz zalogowania pod konkretnym Apple ID.

To dedykowane aplikacje Apple, aby można było ich użyć, odbiorca także powinien być zarejestrowany, czyli mówiąc wprost – musi posiadać którykolwiek ze sprzętów Apple oraz również aktywować do nich dostęp.

Łatwo możemy sprawdzić czy konkretna osoba korzysta z aplikacji Wiadomości (iMessage). Gdy podczas tworzenia wiadomości, w polu „Do:” wpiszemy kontakt lub kilka kontaktów, te które są aktywne powinny być niebieskiego koloru.

Teoretycznie podczas pierwszego uruchamiania iPada (lub innych i-Sprzętów), kiedy tworzymy swój Apple ID, powinien on być również widoczny w ustawieniach Wiadomości (iMessage) oraz FaceTime i automatycznie służyć jako adres tych usług. Wtedy powinno wystarczyć aktywowanie usługi, czyli przesunięcie znacznika w prawo (zrobi się kolorowy).

W razie problemów, jest to pierwsza rzecz jaką należy sprawdzić. Zalogowanie pod naszym Apple ID oraz czy usługa jest aktywowana.

 

Wiadomości (iMessage) 

Jest to odpowiednik smsów i mmsów. Możemy przesyłać tekst, zdjęcia, filmiki. Teoretycznie nie ma limitu, ale oczywiście znaczenie ma przepustowość łączy, dostępna ilość miejsca u odbiorcy oraz czas jaki będzie potrzebny do przesłania i odebrania wiadomości. Z założenia jest to coś na kształt czatu.

 

Aktywacja i ustawienia

Wchodzimy w USTAWIENIA i wybieramy z listy Wiadomości.

 

Następnie aktywujemy pole: iMessage oraz inne wybrane ustawienia.

 

 

Ważne! Jeżeli chcesz aby adresat otrzymał wiadomość nawet jeżeli nie jest dostępny w iMessage, zaznacz opcję Wyślij jako SMS.

 

Kolejny krok to weryfikacja adresu mailowego lub numeru telefonu pod usługę iMessage.

 

Wchodzimy w Wysyłka/odbiór

 

 

Dodaj email

 

 

W krótkim czasie powinniśmy otrzymać wiadomość aktywującą podany adres mailowy dla usługi iMessage. Jeżeli dokonujemy aktywacji np. w iPhonie, możemy posłużyć się numerem telefonu.

Można podać kilka maili, wtedy należy określić, z którego adresu mają być rozpoczynane rozmowy.

FaceTime

Wideo rozmowa czyli wewnętrzny odpowiednik np. Skype. Pisząc „wewnętrzny”, mam na myśli fakt, że nadal operujemy tylko wśród urządzeń Apple. Jeżeli ktoś ma np. tablet Samsunga, to nie możemy łączyć się z nim poprzez FaceTime.

 

Aktywacja i ustawienia

Procedura aktywacji dla usługi FaceTime wygląda niemalże identycznie jak w przypadku Wiadomości (iMessage).

 

Wchodzimy w USTAWIENIA i wybieramy z listy FaceTime.

 

 

Przede wszystkim trzeba usługę aktywować. (Pole musi być zielone)

 

 

Następnie podajemy adres mailowy lub numer telefonu, którego będzie używać FaceTime.

 

W obu przypadkach można dodać kontakty/adresy, które mają być blokowane. Oznacza to, że połączenia oraz wiadomości od kontaktów umieszczonych na tych listach nie będą przyjmowane.

 

 

Koszt

Ponieważ usługi iMessage i FaceTime wykorzystują połączenie internetowe, kosztem jest dostęp do internetu. Czyli porozumiewamy się w ramach własnej sieci wifi lub tej w ramach, której aktualnie urządzenie jest zalogowane.

 

 

Podsumowanie

Osobiście bardzo często korzystam z Wiadomości. Jest to dla mnie najszybsza forma komunikacji, ale osoby z którymi jestem w stałym kontakcie również posiadają sprzęty Apple. W przypadku iPhonea, wiadomość dotrze tak czy inaczej, gdyż jeżeli nie wyjdzie ona w formie iMessage, to telefon wyśle ją w formie smsa (za którego płacimy zgodnie z taryfą, nie idzie on wtedy po sieci internet).

 

Dlatego jeszcze raz podkreślam – usługi Wiadomości (iMessage) oraz FaceTime kierowane są do osób, które posiadają sprzęty od Apple. Jeżeli chcemy komunikować się z innymi systemami, należy pobrać odpowiednie aplikacje.

Istnieje naprawdę spory wybór alternatyw. Prawdopodobnie będziemy chcieli komunikować się również z osobami, które mają inne tablety, telefony czy komputery (czyli różne systemy) wcześniej czy później na naszym tablecie pojawi się ikona jakiejś zewnętrznej aplikacji. Mogą to być np. Skype (na wszystkie i-Sprzęty), Viber, WhatsApp (komórkowe).

Aplikacje w rodzaju Wiadomości i FaceTime są atrakcyjne przede wszystkim dla tych, którzy często komunikują się międzynarodowo. Wtedy użycie internetu znacznie obniża koszt połączenia, w porównaniu do stawek za międzynarodowe połączenie telefoniczne. Natomiast w przypadku połączeń lokalnych może już być różnie. W dobie gratisowych numerów, smsów itp. używanie tych narzędzi nie musi być ani wygodne, ani opłacalne. Dobrze jednak znać alternatywy.

 

Miłego komunikowania się

Poprzedni wpis
Następny wpis